Forum

Morus nigra

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 16. april 2017 kl. 15.50

Er der nogen her i forummet der har erfaring med dyrkning af morbær? Altså de sorte, ikke de hvide. Jeg har en gang set et meget stort træ i København og frugterne smagte rigtig godt. De andre træer jeg har set var med flere stammer og meget brede. Fryser de nemt ned og kan de tåle lidt tørke?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 17. april 2017 kl. 8.52

morus nigra trives fint i alm. havejord og er ikke særligt tørkefølsomme når de først er etableret - jeg har aldrig haft frostskader hverken på sort eller hvid morbær

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 17. april 2017 kl. 14.26

Tak Mogens. Vokser dine morbær som en stamme eller flerstammede? Hvor hurtigt vokser de, hvor meget fylder de og hvornår begynder de mon at bære frugt?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. april 2017 kl. 8.43

både og - væksten er afhængig af jordkvaliteten jeg har 1 som vokser 10-15 som om året og 2 som vokser 1/2 meter- efter 6 år fik jeg de første bær

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 18. april 2017 kl. 10.44

Der findes en sort der hedder 'Illinois Everbearing' der giver bær løbende hen over sommeren - store og saftige bær. Prøve at søg på Lars Westergaard. Da de er podede kommer de relativ hurtigt i bæring.
Jeg har både hvide og sorte derhjemme.

Venlig hilsen
Anders

Nyt svar til emnet »Morus nigra«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Morus nigra

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider