Skrevet af: Søren Nielsen, 9. maj 2017 kl. 19.29
Hej med jer bedrevidende,
Jeg har et spørgsmål ang. sort:
Hvilke bønner, der mon her er tale om? Jeg har fået dem foræret, lagt dem i vand, og de skal sås i morgen...
På forhånd, tak.
Venlig hilsen Søren
Skrevet af: Søren Nielsen, 9. maj 2017 kl. 19.30
Ha ha. Det var det forkerte billede. Det rigtige kommer her.
Skrevet af: Søren Nielsen, 9. maj 2017 kl. 19.31
Hvis nogen har et bud på, hvilken plante der er på billede 1, skal I være velkomne til at byde ind...
Skrevet af: Ayoe B. P., 9. maj 2017 kl. 20.05
Det første billede, ved jeg ikke hvad planten hedder - men den vokser som ukrudt i min have.
Det andet billede er vist en Lima-bønne, så vidt jeg kan se på aftegningerne. ;)
www.bolius.dk/hvordan-dyrker-du-boenner-i-haven-28177/
Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 10. maj 2017 kl. 10.35
de ligner til forveksling mine pralbønner?
Skrevet af: Tine Horsum, 10. maj 2017 kl. 20.40
Plante 1- geranium? Roden er ret overfladisk og vandret voksende. Mine blomstrer nu- men de står også lunt.
Bønnerne- pinto?
Mvh
Tine
Skrevet af: Bente Madsen, 10. maj 2017 kl. 23.01
Synes det ligner borlottobønner
Skrevet af: Lars Holt, 11. maj 2017 kl. 8.54
Jeg er også til borlotto.
Men jeg har den både som høj (Chabarowsk 2-3 m) og som lav.
I øvrigt ser det ud til, at du også har nogle grønne bønner mellem (de små helt hvide frø). De kan også være både høje og lave
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 11. maj 2017 kl. 9.46
Hvis de små hvide er almindelig størrelse bønner, er jeg ikke i tvivl om, at de store er pralbønner. Når de blomstrer bliver blomsterne oftest knaldrøde.
Synes ikke tegningerne ligner dem på borlottibønner.
Skrevet af: Lars Holt, 11. maj 2017 kl. 11.24
Både mine bortollo- og mine pralbønner har brun baggrundsfarve, men jeg ved ikke, hvordan de vi se ud, når de bliver udblødt.
Men navnet er nok ikke det vigtigste her. Det er et spørgsmål, om det er stangbønner eller buskbønner.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvilken bønne er der tale om?