Forum

Altan tomater

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Medine I., 16. maj 2017 kl. 8.57

Jeg har plantet nogle tomater for en måned siden på min altan og de trivedes fint, indtil for nylig. Nu er de begyndt at blive slantne. De hænger med bladene. Og de får nok med lys og humus muld. Ved i hvad det kan være?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 16. maj 2017 kl. 10.27

Hej Medine i den størrelse potte må der kun være 1 højst 2 planter, i stedet for de måske 100 du har nu, så vil det være lettere at styre vandmængden. Henry G.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 16. maj 2017 kl. 10.29

Hej Medine I.

Dine planter står alt for tæt, med alt for lidt jord til den enkelte plante.

Giv hver plante en potte, der kan rumme ca. 15 liter, og fyld den enkelte potte helt op med jord. Det er ikke nok kun at have en lille smule jord i bunden af potten.

Så vil du selvfølgelig sige, at der ikke kan være så mange store krukker på din altan, hvis du også selv skal være der sammen med et bord og en stol. Nej, men så er det bedre at smide nogle af planterne væk. En enkelt tomatplante kan godt give masser af tomater, hvis planten vel at mærke får gode betingelser.

Med venlig hilsen

Doris Møller

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Medine I., 16. maj 2017 kl. 10.47

Tak for svar. Det er egentlig fordi jeg ikke har brugt tomatfrø i sig selv, men selve tomatkerner. Så kom der bare en helt masse. Men vil helst sikkert plante om. 😊🍅🍅

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. maj 2017 kl. 12.05

Tomat kerner er tomat frø .

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Medine I., 16. maj 2017 kl. 15.23

Ja, men jeg skar en tomat over og plantede skiverne. Jeg ved ikke hvordan i andre gør det, men det virkede. Det var den måde jeg mente selve kernerne. ;)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 16. maj 2017 kl. 17.53

Hej Medine.
Hvis du læser nedenstående link, så får du en rigtig grundig vejledning i tomatdyrkning, - og så bliver det lidt nemmere til næste forår.

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/tomat/795.html

Held og lykke til med dine planter.

Nyt svar til emnet »Altan tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Altan tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider