Forum

Butternut squash

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johannes Jensen, 28. juli 2017 kl. 11.04

Hej

Jeg har to, efterhånden stor butternut squash planter i min lille have. Jeg er dog nysgerrig på hvornår de sætter frugt, jeg har nok 50 hanblomster fordelt på begge planter tilsammen, men jeg kan ikke se skyggen af en enkelt hunblomst.
Er den bare sen om at sætte frugt her i landet eller er der noget jeg kan gøre for at "motivere" den til at sætte et par hun blomster?

Mvh
Johannes

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 28. juli 2017 kl. 11.19

Den høstes i hvert fald sent. De par gange jeg har haft den har jeg ikke høstet før lidt hen på efteråret. Meget af tiden går dog med frugtens udvikling, så jeg tænker umiddelbart at det er noget skidt de ikke har fået afsat frugter endnu.

Har du brugt frø fra en pakke eller fra en butternut du har brugt i køkkenet?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johannes Jensen, 28. juli 2017 kl. 11.30

Jeg købte frøene i et havecenter

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 28. juli 2017 kl. 12.46

Ja, så burde de være ok. Det kan godt være at sommeren simpelthen har været for kølig for dem. Det er en ret varmeelskende afgrøde.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen Jakobsen, 7. august 2017 kl. 11.02

Jeg havde også nogle sidste år, de fyldte vildt meget men nåede aldrig at producere frugter.
De skal sås ret tidligt og så kan de næppe gro i min forholdsvise kolde jord, jeg gider ikke at spilde mere tid på dem.

Nyt svar til emnet »Butternut squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Butternut squash

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider