Skrevet af: Malin B., 20. september 2017 kl. 14.24
Hej,
Den gang vi købte vores hus stod her et gammelt æbletræ i haven. Er det nogen der ved, hvilken sort æbler dette er? De er ikke modne endnu, og jeg kunne godt tænke mig at vide navnet på sorten samt hvornår de skal høstes?
På forhånd tak for svar!
Mvh
Malin
Skrevet af: Chris J., 20. september 2017 kl. 17.35
Ingrid Marie?
Skrevet af: James F., 20. september 2017 kl. 18.49
Det stemmer jeg også på ;)
De modner først i okt. og kan i milde efterår hænge til frosten kommer sidst i okt.
Skrevet af: Mogens; E., 20. september 2017 kl. 20.57
Malin.
Her er en oversigt over æbler.
www.sonneruplund.dk/htmlandre/aeble%20oversigt%20i%20fotos.html
Skrevet af: Anonym bruger, 20. september 2017 kl. 21.57
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Lone Brems, 21. september 2017 kl. 14.53
Hej Malin B
Jeg synes form og farvefordeling viser i retning af Laxton Superb eller rød James Grieve.
Hvis du har mulighed for det, kan du jo tage en tur til Det grønnne Museum Gl Estrup søndag 1. oktober , hvor der er æblets dag.
Museets gartnere (der er helt fortrolige med gamle æblesorter !) vil sikkert gerne hjælpe med endelig bestemmelse - som bl.a også afhænger af en smagstest :-)
Venlig hilsen
Lone
Skrevet af: Malin B., 21. september 2017 kl. 19.58
Kære alle,
Tusind tak for alle jeres svar og gode bud!
Det er virkelig svært, for vores æbler ligner jo nærmest alle jeres forslag;) Jeg tror dog ikke at det er Ingrid Marie, da disse (ifølge Google) bliver rødere end mine. Tak for tippet med Gl Estrup - DET ku' vi godt finde på :-)
Mvh
Malin
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvilken sort æble?