Forum

Udbytte af hestebønner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lis Damgren, 29. november 2017 kl. 9.01

Hej.
Jeg er ved at skrive en opgave om hestebønner og har brug for at vide hvor stort et udbytte man kan få ved frisk konsum. Er der nogen, der har undersøgt hvor stort deres udbytte har været? Pr. plante, pr. kvm... Anything.. :)

Mvh Melissa

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. november 2017 kl. 9.21

Du skal nok over på landbrugssider for at få svar. Evt. kan Claus eller Hans hjælpe dig.
Hestebønnerne modner ikke på én gang (hos mig), så derfor vejer jeg ikke høsten.
Jeg dyrker også hestebønnerne som supplement til kartofler eller som grøntgødningsplante, og i begge tilfælde vil arealet være vanskeligt at fastslå.
Resten høster jeg så tørrede, og da vejer jeg de tørrede frø, så jeg har et overblik over vinterens forråd.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 29. november 2017 kl. 11.20

Hej Lis

Jeg har et link her, der viser hektarudbyttet for en enkelt sort af hestebønner. ;)

www.landbrugnet.dk/Artikler/38743/syv-tons-hesteboenner-pr-hektar-er-godkendt

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 29. november 2017 kl. 11.23

Og her er en oversigt over dyrkningen af dem, som landbruget indtil nu har erfaring med.

centrovice.dk/wp-content/uploads/2016/03/Hesteb%C3%B8nner-dyrkningsvejledning-2017.pdf

Nyt svar til emnet »Udbytte af hestebønner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Udbytte af hestebønner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider