Skrevet af: Thea Rindom, 24. februar 2018 kl. 12.35
Af nye tiltag vil jeg i år forsøge at anlægge et aspargesbed, ellers holder jeg mig til de grønsager jeg er lykkedes med de sidste år.
Hvilke nye tiltag/projekter/grønsager/bær mv. skal i prøve lykken med i år?
Mvh. Thea
Skrevet af: H. Christensen, 24. februar 2018 kl. 17.30
Skal have gjort vores naturstens stier færdig.
En eller to havedamme mere og så skal der der laves blomstermark.
Og lidt flere blomsterbede.
Lidt flere sommerfuglebuske.
Og så skal skovbedet udvides og beplantes.
Har også en stak sommerblomsterløg der skal sættes.
(sidste år var vist min rekord med over 800 løg)
Mvh
Skrevet af: Thea Rindom, 24. februar 2018 kl. 17.51
Hvilke sommerløg har du i haven? Jeg Haarslev en del geoginer og gladiolus.
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 24. februar 2018 kl. 18.35
Jeg har først for nylig stiftet bekendtskab med knudekål/glaskål, og det er en grøntsag jeg er blevet helt vild med, så den vil jeg prøve at dyrke selv i år. Jeg har indtil videre købt frø af en sen sort, Superschmelz, og satser på også at få fat i én af de tidligere sorter i lilla. Jeg har også købt frø af de bolchestribede rødbeder, som jeg synes, er rigtig gode. Ellers også bare de almindelige, som ærter, bønner, kartofler, radiser og så har jeg lidt spinat der blev sået i sensommeren, som jeg håber vil begynde at vokse når vi engang får lidt bedre vejr :-)
Skrevet af: Ayoe B. P., 24. februar 2018 kl. 20.59
Jeg skal have lavet lidt om inde i mine drivhuse og lavet netdøre til dem, samt have lavet højbede i haven, så jeg kan få en smule styr på mine Iberiske snegle. :(
Ellers skal jeg prøve at plante nogle spændende mangeårige grøntsager - bla. spinatranke og sød teranke. ;)
Jeg springer dog bolchebederne over i år og holder mig til alm. rødbeder, da de giver et bedre udbytte og holder bedre hen over vinteren. Til gengæld overvejer jeg at så kålroer, da jeg som barn elskede at gnaske dem rå (smager også fortrinligt stegte).
Skrevet af: Svend Høst, 24. februar 2018 kl. 21.57
Nye kartofler til maj er lagt til forspiring , det er en ny meget tidlig sort Nicola som også er kogefast , de bliver lagt i jorden i drivhuset under kaktusbordet mod syd , når vejret tillader det..............
Skrevet af: H. Christensen, 25. februar 2018 kl. 16.56
Thea
Det vil godt nok blive en lang liste og mange kender jeg ikke navnene på.
Men jeg har svært ved ikke at komme ud med et par poser med blomsterløg, både forår og sommer, når jeg er i sådan en butik.
Eller nettet.
Kom også hjem fra en ferie med en del poser. Der var jo et plantecenter. EU land selvf.
Jeg fik så også lige 600 forskellige løg sidste år af en anlægsgartner der ikke kunne bruge dem.
Mvh
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvilke nye projekter/grønsager i år?