Skrevet af: Annette Lundgaard, 11. marts 2018 kl. 21.05
Jeg har også anskaffet Allium cernuum frø. Mon de kan nå at blive store på en sæson? Kan jeg såden inde nu til senere udplantning?
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 12. marts 2018 kl. 10.40
Mine Allium plejer at stå i frøkasser et år inden oppotning/udplantning.
Anne Marie
Skrevet af: Svend Høst, 12. marts 2018 kl. 10.46
Det er en prydløg type , som villigt sår sig selv , men de er svære at få til at spire når man sår dem , men så dem nu , og ha" tålmodighed , burde spire inden for 12 uger men det kan også være at de først spirer til næste forår.
Det er meget lettere at bruge løg som man lægger ned sidst på sommeren
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 12. marts 2018 kl. 13.02
Husk Allium frø er kuldekimere, så det er lettest at så dem ude i en såbakke nu (frem for uger eller måneder i køleskab), og som Anne Marie skriver, lade dem stå et år efter de har spiret, inden de pottes om. Du skal ikke forvente blomster de første par år.
Skrevet af: Annette Lundgaard, 12. marts 2018 kl. 15.04
Tak for svarene. Det lyder lidt besværligt. De fristede, fordi de stod under spiselige blomster.
Skrevet af: Svend Høst, 12. marts 2018 kl. 16.54
Planten kommer fra USA hvor man før i tiden spiste dem , men ikke mere , de smager nemlig ikke særligt godt , så de er blevet fortrængt af andre mere smagsfulde løgplanter.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 12. marts 2018 kl. 18.03
Jeg har bestilt en plante af netop den prydløg, da jeg ikke kunne finde frø.
Jeg har prøvet at så forskellige Allium og de er næsten spiret alle den første sommer.
Anne Marie
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 15. marts 2018 kl. 10.50
Lige et foto af allium -frølinger 1 år gamle. Skal prikles om til sommer i små potter.
Anne Marie
Skrevet af: Annette Lundgaard, 16. marts 2018 kl. 22.06
Tak til alle for hjælpen.
Jeg tror ikke, jeg har tålmodighed til at bøvle med frøene. Skulle der være en, der har lyst at prøve, så sender jeg gerne frøene, hvis jeg får en portokode og en adresse at sende frøene til.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 17. marts 2018 kl. 20.32
Jeg vil da gerne prøve,hvis du ikke er kommet af med dem.
Hilsen
Anne Marie
Skrevet af: Annette Lundgaard, 20. marts 2018 kl. 14.50
Det er fint. Send adresse og portokode til annettelundgaard@gmail.com, så sender jeg frøene en af dagene.
Held og lykke med dem.
Skrevet af: Annette Lundgaard, 20. marts 2018 kl. 15.08
Nå, Lundbæk planteskole kan jeg da let finde adressen på, så frøene kommer snart ;-)
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. marts 2018 kl. 19.17
Hvad skal du have for forsendelsen?
Hilsen
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Allium cernuum frø