Forum

Firkantede højbede

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ida Jerlebrink, 14. april 2005 kl. 14.23

Hej
Hvordan får jeg lavet en udregning så mine højbede bliver lige...altså så de ikke bliver helt skæve i omkredsen, hvis i forstår hvad jeg mener?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 14. april 2005 kl. 17.24

Kære Ida, du må meget undskylde, men jeg forstår ikke hvad du mener.

Er det for at få siderne lige lange eller er det et spørgsmål om at vinklerne er 90°.

Hvis det er mig som er lidt tung i det håber jeg der er en anden kvik person som ved hvad du tænker på, med et bedre svar.

hilsen Helle-Sofie

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Jerlebrink, 14. april 2005 kl. 20.24

Det er jeg egentlig heller ikke sikker på at jeg gør...hi, hi...

De skal bare være helt firkantede – siger min mand...og han mener at han lærte en måde at udregne det på, da han var i lære som murer...men kan ikke huske hvor hans bøger er...

Så derfor det kringlede spørgsmål

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 15. april 2005 kl. 7.07

3+4=5 Feks. m. eller cm. kommer af 3²+4²=5²
det er pythagoras læresætning. Eller læg en retvinklet linial med den rette vinkel i samlingen, det kan også være en tommelstok man har formet som en retvinkel. Men det behøver man altså ikke at bruge for at lave en kvadratisk kasse. Sørg for at brædderne er lige lange og saml dem med/ved en stolpe der har de samme mål på alle sider, så skulle det være udemærket.

hilsen Helle-Sofie

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Svendsen, 15. april 2005 kl. 8.45

Hej Ida

Hvis du måler fra diagonalt fra et hjørne til modsat hjørne og du får samme mål på de modsatte hjørner vil vinklen være 90 grader.

Mvh Jan Svendsen

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Jerlebrink, 15. april 2005 kl. 8.51

Tak for det, det var vist det vi ledte efter!

Nyt svar til emnet »Firkantede højbede«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Firkantede højbede

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider