Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. maj 2018 kl. 16.42
Jeg har masser af persille, som er ved at gå i blomst. Kan jeg nå at fryse nogen af de spæde skud eller har de en anden smag, når planten går i blomst?
Ingeborg
Skrevet af: Kirsten B., 30. maj 2018 kl. 12.27
Persille blomstrer som 2-årig. Du kan godt nappe blomsterstilken af og bruge/fryse bladene, men de giver ikke så meget som 1-årige planter. I en snæver vending har jeg selv købt en potte persille, der hvor jeg handler (økologisk naturligvis ;)), delt den og plantet ud. Der går lige nogle dage, hvor de hænger, men pludselig er der gang i butikken, og du kan nå at få frisk ny persille lidt senere på sommeren.
Kirsten B

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. maj 2018 kl. 13.00
Tak Kirsten
Jeg var ikke klar over om der udvikles mindre heldige stoffer i persilleplanten, når den vil gå i blomst.
Jeg gør lige som du: køber en potte Persille i et supermarked, hvor der kommer mange udlændinge. Frugt og grønt er altid friskt og Persillen i potter noget helt andet end det lysegrønne. Pjusk fra drivhuse, det være sig nok så dansk.
Ingeborg
Skrevet af: Kirsten B., 30. maj 2018 kl. 13.26
Nej, der udvikles ikke besynderlige stoffer i persillen ved blomstring. Man får bare ikke meget ud af planterne. Køber også min persille et sådan sted. Har brugt tricket de sidste 3 år, for det med at så persillen ... det er ikke gået så godt her. Så der bliver plantet ud til foråret. Held og lykke med din persille :O)
Kirsten B
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvor længe kan jeg plukke persille?