Forum

Høst af hvidløg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas S., 25. juni 2018 kl. 9.44

Hej

Med den tørre forsommer vi har haft i år er jeg blevet i tvivl om, hvorvidt det har fremskyndet årets hvidløgshøst. Trods vanding er mine planter begyndt at visne i toppen, så jeg overvejer kraftigt om det er ved at være tid.

Jeg har prøvet at grave et hvidløg op, som endnu ikke er særlig stort og feddene er endnu ikke helt dannede. Hvad er jeres erfaringer med høst, når det øverste af toppen begynder at visne?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. juni 2018 kl. 11.28

Løgene er begyndt at lægge toppen ned - det er 3 uger tidligere end normalt. Derfor er hvidløgene nok også ved at være klar. Når de yderste 3 til 5 blade er visnet er det tid at tage hvidløgene op. De må ikke visne helt ned, for så er der ikke noget til at beskytte feddene under opbevaringen.
Jeg har hvidløg fra sidste år endnu, så jeg er ikke begyndt at se på dette års produktion.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. juni 2018 kl. 19.01

Et foto ville give dig et mere sikkert svar. Personligt ville jeg ikke høste hvidløgsplanter med liv i, når der endnu ikke er dannet fed.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas S., 26. juni 2018 kl. 8.07

Mange tak for svar. Jeg har her vedhæftet et billede af hvidløgene.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas S., 26. juni 2018 kl. 8.08

Beklager, at det vender omvendt.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 26. juni 2018 kl. 11.01

Vent til der er feddannelse, hvis løgene er sat i efteråret. Er de sat i foråret kommer der sjældent fed

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. juni 2018 kl. 18.48

De yderste blade skal visne helt ned - det er dem på billedet ikke -de gør blot klar.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas S., 29. juni 2018 kl. 12.51

Mange tak for hjælpen. Det er en stor hjælp.

Nyt svar til emnet »Høst af hvidløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Høst af hvidløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider