Forum

Frilandstomater FAVORITA

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. juli 2018 kl. 19.48

Jeg er i tvivl om, hvornår jeg skal stoppe væksten af mine tomater. De gror som besat og bærer masser af tomater, men skal jeg klippe toppen for at tomaterne modnes?
Ingeborg
Ps. Bemærk at jeg har nedgravet et rør, som jeg vander i.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2018 kl. 23.55

Mine frilands tomater har været en meget stor succes. Vi har spist tomater i lange baner. Takket været et godt råd herinde fra, holdt jeg op med at vande tomaterne ... og så skete der noget eksplosionsagtigt med modningen.
Gad vide om jeg kan plante tomater samme sted næste år? Måske med udskiftning af jorden, ligesom i år?
Ingeborg

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 3. september 2018 kl. 7.20

Du kan fint dyrke tomater igen på samme sted. Rødderne kan vist nå et par meter ned og ud. Du behøver ikke udskifte jorden, - giv den et lag kompost eller hestemøg. Jeg dyrker på 5 år langs østfacaden.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. september 2018 kl. 8.50

Tak for svaret James. Det passer fint i mit kram!
Ingeborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Pedersen, 11. september 2018 kl. 15.16

Flot plante, du har dyrket. Prøv at plante en ny i potte: Under vækstfasen placeres potten på østsiden. Under perioden med blomstring og frugtdannelse placeres på vestsiden.

Nyt svar til emnet »Frilandstomater FAVORITA«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Frilandstomater FAVORITA

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider