Skrevet af: Peter Jensen, 4. august 2018 kl. 18.28
Jeg har ..igen, nogle pralbønner der er blevet for store, så jeg tænkte at snitte dem i små stykker, og ligge dem i fryseren..jeg blancherer altid bønner inden de kommer i fryseren, gælder det også for snittede bønner? Hvis ja, forestiller jeg mig at de først skal blancheres, også efterfølgende snittes..men jeg er ny i lige den disciplin ;)
Skrevet af: Lars Holt, 5. august 2018 kl. 8.55
Ja, du blancherer dem først, og derefter snitter du dem evt. og kommer dem i fryseren.
Når vi har bønner, der bliver for store, bælger vi dem inden blanchering og fryser så kun frøene.
Eller vi lader dem hænge til de er tørre. Så kan de opbevares uden frost.
Skrevet af: Peter Jensen, 5. august 2018 kl. 9.01
Tak for det Lars..det anede mig at det var sådan det skulle gøres, men rart at få det bekræftet..jeg laver masser af tørre bønner, så at fryse bønne frøene i stedet for er en god ide, tørre bønner kan man jo ikke spise her og nu ;)
Skrevet af: Henry G., 5. august 2018 kl. 9.20
Bønner der skal skæres i f. eks.3 - 4 cm. lange stykker, skal blancheres efter de er skåret i passende længder. Snittebønner bliver skåret/snittet i en bredde af 4 - 5 mm, og derefter lagt ned i salt, uden blanchering. Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Blanchering