Forum

Hvidløg af almindelige købeløg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. oktober 2018 kl. 19.17

Hej
Jeg snes det kunne være sjovt at have nogle hvidløg i min krydderurtekasse. Bruger man bare nogle fed af ganske almindelige hvidløg fra supermarkedet?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 12. oktober 2018 kl. 19.24

Hej Ingeborg.
Måske har jeg bare været uheldig, men jeg har opgivet. Har et par år forsøgt mig med franske og spanske hvidløg. Det er meget små hvidløg, jeg får ud af det, nærmest ikke umagen værd. Måske noget med klimaet.
I år har jeg investeret i Rød Estisk, som jeg lige har sat og håber på et lidt bedre resultat.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 12. oktober 2018 kl. 21.04

Køb økologiske hvidløg i netto og brug dem , men pas på , hvidløg kan godt blive en ukrudt i haven .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. oktober 2018 kl. 21.52

Jeg har for år tilbage prøvet med hvidløg fra detailhandlen. De dannede enkeltfedsløg som var lige i det mindste. Til gengæld smagte de meget kraftigt. Det kan nok diskuteres om det var en fordel eller en ulempe.
Jeg vil anbefale du køber nogle som er egnet til vores kilma. Jeg har bedst erfaringer med "Vigor" Du skal regne med at den bliver så stor som en porre.

@Svend, hvordan dog? De sætter jo ikke frø...

Nyt svar til emnet »Hvidløg af almindelige købeløg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvidløg af almindelige købeløg?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider