Forum

Læggekartofler

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eva Christiansen, 22. oktober 2018 kl. 19.32

Er der nogen som kan hjælpe med hvor jeg kan komme i besiddelse af minea lægge kartofler.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 22. oktober 2018 kl. 20.38

Hej Eva Christiansen

Selv om der er nogle måneder til der kommer læggekartofler i handlen kan du prøve at kontakte:
Landbrugets Kartoffelfond
Grindstedvej 55
7184 Vandel
www.lkfvandel.dk

Sorten Minea var med på LKF's sortsliste i 2016 - så der er måske mulighed for, at den stadig er med der.
Hvis ikke det kan lade sig gøre at få tildelt en lille portion derfra kan det jo være, at LKF kan formidle kontakt til avlere, der har læggekartofler til salg.

Det er da forsøget værd !

Venlig hilsen
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. oktober 2018 kl. 22.23

Kan man forudbestille læggekartofler? Jeg har kun succes med sorten ÆGGEBLOME i mine kartoffelpots. Netop i dag har jeg gjort spandene rene .... og tænkt at aflevere dem på genbrugspladsen, hvis jeg ikke får fat i den rigtige sort næste år.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 25. oktober 2018 kl. 5.33

Hej
Jeg har brugt Langholt kartofler. Bestiller i december. Får kartoflerne tilsendt omkring vinterferien i små kasser, lige parat til at forspire. Har benyttet mig af dette i mange år, og har fået mange, gode kartofler af forskellige sorter.
Mvh Benedikte

Nyt svar til emnet »Læggekartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Læggekartofler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider