Forum

Udplanting i Februar i drivhus.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Hooshyar, 21. februar 2019 kl. 11.27

Jeg dyrker alt selv fra frø i en vækstation jeg har bygget. Men hver Februar løber jeg tør for plads, så vil høre om planter som mynte, løvstikke, persille og purløg tager skade af at komme i mini drivhus i slut Februar? Der er få minus gader om natten men dag temperatur på 8-9 stk.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 21. februar 2019 kl. 19.17

@S. Hooshyar.
Når der er frost går det ikke.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 22. februar 2019 kl. 16.59

@S. Hooshyar.
Ved ikke lige hvor meget erfaring du har med køkkenhave.
Men selvom der ikke er frost i drivhuset, kan du ikke uden videre flytte planter indefra og ud i det.
Her er problemet, at temperaturforskellen på inde temperatur og temperaturen i drivhuset i øjeblikket er for stor.
Når planterne kommer ud i drivhuset, skal de nok klare sig.
Men planterne vil gå i 'årstidsmode' og regne med, at det er blevet efterår/vinter.
Når det så temperaturen stiger i løbet af foråret, starter planterne væksten som om de lige har oplevet en vinter.
Det betyder at persillen f.eks går i blomst.
Problemet løses ved akklimatisere planterne. Stille dem udenfor eller ud i drivhuset nogle timer dagligt i en uges tid.

Det er dog ikke alle planter som 'hopper' på den. Der er planter som regner med, at det har været vinter, når de udsættes for en længere varende kuldeperiode.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 22. februar 2019 kl. 17.01

rett. ' Når planterne kommer ud i drivhuset, skal de nok klare sig hvis blot det er koldt uden frost'.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Hooshyar, 22. februar 2019 kl. 17.09

Det havde jeg ikke lige tænkt på selvom jeg godt var klar over det. Tak for svar.

Nyt svar til emnet »Udplanting i Februar i drivhus.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Udplanting i Februar i drivhus.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider