Skrevet af: Bo G., 20. marts 2019 kl. 8.03
Jeg har i flere år høstet frø fra mine grønkål, og jeg plejer at forspire et nyt hold grønkål her omkring begyndelsen af april.
Dog har jeg opdaget, at der er små kålplanter, der spirede rundt om de kål, der blomstrede sidste år. De er nu omkring 7-8 cm høje. Jeg har overvejet at flytte de små planter ned i mit bed, når det bliver lidt lunere og så lade helt være med at forspire kål i år.
Jeg er dog usikker på, om de vil gå i stok, da de jo er fra sidste år. Så jeg vil høre, om der er en kålnørd herinde, som har prøvet noget lignende.
Skrevet af: Lars Holt, 21. marts 2019 kl. 20.41
Kål krydser sig utrolig let, så jeg har opgivet at dyrke kålfrø.
Men jeg har tit små selvsåede kålplanter i haven. Det er ikke mit indtryk, at de går i stok, hvis de er små i foråret.
Mine spidskål og broccoli i drivhuset (sået i september) går ikke i stok.
Skrevet af: Bo G., 21. marts 2019 kl. 20.45
Hej Lars
Jeg havde godt hørt, at kål krydser sig let, men nu har jeg dyrket kål i 6 år, og jeg har ikke oplevet, at de har krydset sig med nogen, men jeg tager dem også op i potter og sætter dem lige ved siden af hinanden, og så har ingen af mine naboer kål.
Men tak for dine tanker. Jeg tænker, at jeg tager chancen så.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Spørgsmål til kålnørder