Forum

Minikiwi

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 12. maj 2019 kl. 18.15

Er der nogen, der ved, hvordan man kønsbestemmer en minikiwi? Jeg købte tre, to hunplanter og en han for længe siden. Nu er der kun en tilbage, så hvis jeg skal have frugter, skal den jo have en mage, men hvilken?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 12. maj 2019 kl. 19.37

Hvis det er stikkelsbærkiwi, så er ngen af sorterne selvbestøvende. Ellers ville jeg forsøge at ringe til Naturplanteskolen og høre, om de ved det. De sælger dem i hvert fald.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 12. maj 2019 kl. 19.38

Nogen af sorterne...

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 12. maj 2019 kl. 20.35

Dem her skulle ikke være selvbestøvende. Det var derfor, der var en hanplante med ... og hvad nu, hvis det er hannen, der har overlevet ;)
Tak for henvisning til Naturplanteskolen. Jeg prøver dem.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. maj 2019 kl. 22.50

Ellers kan du kun kønsbestemme dem når de blomstrer.
Jeg kan umiddelbart ikke se at du kan se kønnet ud fra sorten.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 27. juni 2019 kl. 21.59

Min minikiwi blomstrer nu - og afslører sig ifølge siden her: laidbackgardener.blog/2017/06/17/is-my-kiwi-a-male-or-a-female/ som en han. Så nu må jeg ud og købe nogle hunplanter. Er der nogen, der har forslag til hvilken sort - og hvor?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 28. juni 2019 kl. 6.11

Du kan se en sortsliste hos Naturplanteskolen. Som i øvrigt er øko, men ved ikke, om de sender planter. Men så kan man i hvert fald se nogle sortnavne, man kan gå efter.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 28. juni 2019 kl. 9.15

Jo, jeg er opmærksom på Naturplanteskolen, men de stoppede med at sende planter for et par år siden.
Det jeg var ude efter, var også mere folks erfaringer med forskelige sorter - og først i anden omgang hvor de havde købt dem.

Nyt svar til emnet »Minikiwi«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Minikiwi

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider