Forum

Blomkål og broccoli flytte nogen af dem

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karsten Dybro, 7. juni 2019 kl. 17.11

Hej jeg vil gerne høre jer om man flytte broccoli og blomkål der er fordi at jeg har måske sået dem lidt for tæt som. Som man se på billedet

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. juni 2019 kl. 21.34

Desværre kan du kun udtynde, og muligvis prikle planterne ud et andet sted og krydse fingre. Evt spise småplanterne stuvede med flæsk, små nye gulerødder og ærter. (Ruskomsnusk hedder retten- og det er en fortræffelig sommerret, hvor man bruger det, der alligevel skal væk/er for småt Hertil rugbrød og en klat smør).

Jeg tror, kål er lettest at så i potter, og så prikle om senere. Ellers må man udtynde med ret hård hånd!

Mvh
Tine

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. juni 2019 kl. 23.47

Du kan godt flytte planterne, men vær forsigtig med roden, så den og jordklumpen kommer med.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 8. juni 2019 kl. 8.34

Jeg kan tilslutte mig Lars' metode. Sidste weekend flyttede jeg flere kålroe planter, med tæt på 100% succes. Vanding før og efter flytningen hjælper på det positive udfald.

Nyt svar til emnet »Blomkål og broccoli flytte nogen af dem«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Blomkål og broccoli flytte nogen af dem

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider