Forum

Hvad sætter man efter hvidløg og løg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 1. juli 2019 kl. 20.19

Jeg kan ikke lige finde ud af, hvad jeg putter i jorden, når jeg har høstet løg og hvidløg. Mon I kloge folk vil vejlede mig.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 1. juli 2019 kl. 23.27

Jeg sætter selleri, gulerødder eller porre "efter" løg eller hvidløg. Men jeg sår eller prikler dem allerede mens løg og hvidløg er små (1-1½ måned efter løg er sat (hvidløg er sat i oktober)).
Hvis du ikke har forberedt dig, kan du sætte salat eller asiatisk kål. Du kan også nå at lægge kartofler, hvis du har forspirede kartofler klar. Endelig er miljøplanter/grøntgødning altid en mulighed.
Men du skal lave en haveplan, hvor du har begge afgrøder med i planen, så du ved et fornuftigt sædskifte kan sikre at samme plantefamilie først gror i samme bed igen efter mindst 4 år.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 2. juli 2019 kl. 16.15

Tusind tak for svaret. Jeg har en haveplan med sædskifte, men rutinen mangler åbenbart.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene *, 16. juli 2019 kl. 14.23

Jeg planter ofte jordbær, der kan være klar til næste år.
Og i år vil jeg også prøve med majroer, kinaradisser og salat.

Nyt svar til emnet »Hvad sætter man efter hvidløg og løg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad sætter man efter hvidløg og løg?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider