Forum

Beskæring af lange skud på sommerhindbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 11. juli 2019 kl. 19.20

Jeg har plantet en sommerhindbær der nu er begyndt at give bær. Dog skyder der også nogle voldsomme skud op af jorden. Dem er jeg i tvivl om, hvorvidt man skal klippe væk. Jeg kan læse mig frem til, at sommerhindbær skal beskæres efter plukning af bær, der hvor der har været bær. Jeg kan forstå, at ma. Så skal lade de nye skud være (dog tynde ud i dem). Derfor er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal skære de voldsomme nye skud væk.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 11. juli 2019 kl. 19.21

Der er ingen bær på de nye skud.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 11. juli 2019 kl. 19.23

De nye skud er dem, der skal bære til næste år.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 11. juli 2019 kl. 19.46

Du kan med fordel sætte de nye skud ud til samme side - efter høst skærer du alle de bærende skud af ved jorden.

Ved rækkedyrkning sættes typisk to tråde - en på hver side af rækken. Skud fordeles til trådene alt efter om det er bærende skud eller nye skud - årsskud. Det er én måde at få et godt overblik og nem pasning/ beskæring.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 11. juli 2019 kl. 22.01

Ok, så jeg lader de nye skud være. Jeg synes bare de er så ekstremt større end de skud der bærer bær, så jeg tænkte at de tog noget af kraften fra disse.

Tom, hvad mener du med at sætte de nye skud ud til samme side?

Nyt svar til emnet »Beskæring af lange skud på sommerhindbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Beskæring af lange skud på sommerhindbær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider