Forum

Længste porre sorter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steen Jakobsen, 11. september 2019 kl. 11.34

Hej.
Jeg er i gang med at planlægge næste års frø indkøb og er på jagt efter nogle porrer der bliver lige så lange som de længste man køber i butikkerne.
En der bliver meget lang er Bulgarsk Gigant som jeg allerede har, men jeg er noget i tvivl om hvor meget kulde den kan klare.
Jeg har også en King Richard som jeg har købt i England men er noget i tvivl om det er de rigtige frø jeg har fået for det er stort ikke til at se forskel på den og Blau De Solaise som er en vinterporre jeg også har, og de er ikke så langskaftede som jeg gerne vil have.
Er der nogen der kender navnet på den sort gartnerne bruger eller en anden meget langskaftet sort, jeg skal lige nævne at hypning ikke er en mulighed jeg vil bruge tid på.

På forhånd tak.
Steen Jakobsen.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. september 2019 kl. 14.11

Hej Steen
Bulgarsk tåler ikke noget frost af betydning, det er en efterårsporre i ordets bogstaveligste forstand, men den er rigtig god - og har du plads i fryseren, er den også til det, men skiftevis frost og tø kan den ikke klare. En gammel gartner der arbejdede i krydderurter (derfor kaldtes han persillegartneren) har fortalt mig at efterårsporrer generelt har bedre smag end vinterporrer, derfor bruger jeg 80% efterårsporrer og kun ganske lidt vinterporrer.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 14. september 2019 kl. 9.22

Husk at porrer er gødningskrævende for at blive lange og tykke.

Nyt svar til emnet »Længste porre sorter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Længste porre sorter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider