Forum

Bønner og frost…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Jensen, 31. oktober 2019 kl. 14.01

Hejsa, jeg "glemte" at tage frø fra en af mine bønne sorter inden nattefrosten kom..skal jeg så forvente at skulle købe frø til næste år? Jeg formoder at frosten skader spireevnen men er meget i tvivl..

mvh. Peter

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 31. oktober 2019 kl. 15.08

Hej Peter.

Jeg kan ikke svare dig på om dine bønnefrø har taget skade af frosten, det afhænger af flere ting, bl. a om de er modne, men ville gøre dette hvis var dig, nemlig at plukke dem, der er og tørre dem et lun sted og så lave en spire prøve senere på året. Hvis spireevnen er god har de ikke taget skade.
Spørgsmålet er om det har taget skade for selvom frosten har gjort sit indhuk er det ikke sikkert at de har fået frost, men kun planten. Jeg har selv haft frost men det er kun svidninger jeg har haft.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Jensen, 31. oktober 2019 kl. 15.15

Tak Søren, jeg vil plukke dem som du siger..de er slet ikke modne jeg skulle selvfølgelig ha hevet planten af jorden og hængt dem op, men der hænger andre bønner lige nu, så der er lidt trangt..det har været så vådt i lang tid, og så pludselig frost..dårlige undskyldninger er der masser af ;)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 31. oktober 2019 kl. 15.38

Jeg kom til at plukke mine ærter for tidlig i år, men fik at vide at det ikke skulle betyde noget, jeg skal så lige lavet en spire prøve så jeg er hel sikkert... Det ville være ærgerligt at skulle vente til foråret og så først her opdage sine fejl..

Nyt svar til emnet »Bønner og frost…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bønner og frost…

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider