Forum

Kan man rykke tomater og agurker ud?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Kristensen, 22. maj 2020 kl. 14.04

Jeg har i en måneds tid haft tomatplanter og agurker til at vokse sig store i vores lukkede, men ret så utætte, udestue med henblik på at de sku i vires højbede.
Men hvornår kan jeg sætte dem ud? Er det for tidligt hvis jeg begynder at lufte dem en del i løbet af næste uge og så sætter dem helt ud i næste weekend?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 22. maj 2020 kl. 14.17

Det lyder meget fornuftigt. Jeg plejer at sætte mine frilandstomater ud omkring den første juni. Så er nætterne ved at komme op over de 10 grader.

Agurker ved jeg ikke noget om.

/Sofus

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 22. maj 2020 kl. 14.55

Tomat ingen problem på en lun plads i det fri - agurker derimod kræver noget varmere jord og dem ville jeg vente med mindst frem til midt i juni.
En gammel regel for agurker i koldhus siger Grundlovsdag - så friland nu er nok lig med fiasko. Skal sige, at jeg aldrig har dyrket agurk (slangeagurk, skoleagurk mm) på friland. Citronagurk har givet godt i krukker op ad en sydvendt væg de sidste par år, men ikke direkte i jorden.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Kristensen, 22. maj 2020 kl. 19.17

Tak for svar!
Nogle andre der ved noget ift agurkerne?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 22. maj 2020 kl. 20.49

Er det slangeagurk til drivhus vi taler om er det for tidligt til friland her hos mig - jordtemperaturen skal op på 17 - 18 grader.

Tast dit postnummer her og se jordtemperaturen hvor du bor:
www.landbrugsinfo.dk/planteavl/vejret/sider/pl_jordtemperatur.aspx

5 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 20.11

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

Nyt svar til emnet »Kan man rykke tomater og agurker ud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kan man rykke tomater og agurker ud?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider