Forum

Købte hvidløg spirer omgående.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juni 2020 kl. 19.12

Vi er ikke de store hvidløgsspisere. Et lille net med 4 stk. holder mere end 6 mdr. jeg måtte kigge 2 gange, da de nyindkøbte hvidløg havde lange spirer efter et par dage i vindueskarmen. Hvad gør jeg med dem? Spise så mange på en studs gør vi ikke :-)
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. juni 2020 kl. 19.29

Renser dem, skiver dem og fryser dem ned i en plastboks
Så kan de stadig bruges til madlavning
Når de først er begyndt at spire er holdbarheden ringe..

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. juni 2020 kl. 23.01

Hvis du spiser honning kan du evt knuse hvidløget ned i honningen røre rundt og så lad det trække i nogle måneder. Så har du noget lækkert til at grille og mariner kød med. Honningen trækker at det gode ud af hvidløget. Desuden kan du også spise det imod forkølelse.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 19. juni 2020 kl. 13.10

jeg plejer at bruge de grønne spirer til drys og i salat

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. juni 2020 kl. 13.29

Tak for svarene. Jeg går ud fra, at selve løget bliver slattent og ikke ret meget værd, hvis jeg bruger spirerne. Vi bryder os faktisk ikke om hvidløg, men nogle sommerretter kræver det, så jeg gik ud fra at jeg havde hvidløg til resten af året. Køber jeg dem om vinteren, spirer de ikke så hurtigt.
Ingeborg

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. juni 2020 kl. 15.02

De er dyrket i 2019, så det er ikke mærkeligt, at de tror, at det er nu, de skal til at vokse.
Vi har stadig hvidløg fra 2019, der ikke spirer - de er opbevaret i kælderen ved 12-16 grader.
Men var de spirede, ville vi begynde at høste 2020 årgangen.

Nyt svar til emnet »Købte hvidløg spirer omgående.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Købte hvidløg spirer omgående.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider