Forum

Gror du fødevarer derhjemme?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lasse Sudergaard, 8. september 2020 kl. 16.34

Hej Havenyt forum

Jeg skriver for at høre, om nogle af jer kunne være interesseret i at deltage i et interview der handler om at gro fødevarer derhjemme.

Interviewet vil vare omkring 20-30 min. Ideelt set vil interviewet bliver afholdt fysisk, da vi gerne vil have reaktioner på konkrete produkter. Nærmere lokation kan aftales, dog ses det helst inden for Storkøbenhavn. Grundet Covid-19 er dette forståeligt nok ikke i alles interesse og eventuelt vil en online løsning også være muligt.

Vi er en gruppe studerende fra Danmarks Tekniske Universitet, som er i gang med vores kandidat speciale og vi er ikke tilknyttet nogen virksomhed.

Vi kan kontaktes direkte her på facebook igennem undertegnede eller ved henvendelse på mail s153547@student.dtu.dk

Vi håber at høre fra jer.

Til admin: Hvis dette opslag bryder med forummets guidelines, underskylder jeg, og i fjerner det selvfølgelig bare.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 8. september 2020 kl. 19.49

Hej Lasse Sudergaard

Jeres speciale skal formodentlig skrives på dansk. Så derfor vil jeg gøre jer den tjeneste at rette lidt på jeres sprog. Det hedder altså ”at dyrke fødevarer”. Verbet at gro kan ikke bruges med genstandsled. Jeg ved godt, at det efterhånden bruges med genstandsled oftere og oftere, formodentlig under indflydelse fra det engelske ”grow”, som godt kan have et genstandsled. Men der er altså ingen grund til at irritere specialevejlederen eller censoren i første sætning. For det lyder altså skrupforkert!

M.v.h.

Doris Møller

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 8. september 2020 kl. 20.37

Kære Doris

Du kom mig i forkøbet. Tak for det. Jeg kan ikke komme i tanke om en grimmere og mere irriterende anglicisme.

Lasse Sudergaard: Dit indlæg rummer endnu en fejltype fra engelsk: Ordet "kandidatspeciale" skrives i et ord. Huskeregel: Er der tryk på første stavelse i ordet, sammenskrives det.

Mvh. Marie Louise

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lasse Sudergaard, 9. september 2020 kl. 9.31

Hej Doris og Marie Louise. Tak for jeres input. I er tyldigeligvis meget passioneret i at dyrke. I vil være perfekte at have med i vores undersøgelse. Tag endelig kontakt, hvis det kan have interesse.

Mvh Lasse

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 9. september 2020 kl. 16.10

Hej Lasse

Jeg har primært prydhave og frugthave (æbler og blommer + bær) og lidt egentlig køkkenhave. Men jeg er bestemt meget passioneret og laver også kompost og går op i økologisk jordbrug.
Hvis nogle få rækker rødbede, spinat, salat og krydderurter er nok, så deltager jeg meget gerne i jeres undersøgelse.

Mvh. Marie Louise

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lasse Sudergaard, 10. september 2020 kl. 14.08

Hej Marie Louise.

Jeg har kontaktet dig via en personelig besked her på siden. Hvis denne af en eller anden årsag ikke skulle være kommet frem, må du meget gerne tage kontakt til mig på følgende email.
s153547@student.dtu.dk

Bedste hilsner Lasse

Nyt svar til emnet »Gror du fødevarer derhjemme?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gror du fødevarer derhjemme?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider