Forum

Beskæring af gammelt blommetræ.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: RIKKE KIRSBO, 28. september 2020 kl. 22.36

Vi har et gammelt, ret højt blommetræ, som ærligt talt efterhånden er blevet, det man kalder, mere sjældent end kønt. :o)
Det har enormt mange små krogede og ‘sammenfiltrerede’ grene, gør det svært at komme til blommerne, som derfor også let kommer til at hænge og rådne.
Vi kunne godt tænke os en lidt forenklet krone der starter lidt længere nede på stammen, og er lidt rundere i faconen. Findes der mon en særlig måde, at beskære på, så man kan opnå det?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. september 2020 kl. 22.25

Hej Rikke

Det er oplagt at beskære blommetræet efter frugten er plukket og grenene er tomme. Dette tidspunkt indfinder sig mellem august og september, og du kan altså planlægge efter det. Om foråret bløder træerne mere efter en beskæring, fordi det suger saft til vækstpunkterne.
Men andre påstår at "blødningen" ingen rolle spiller
Det er svært for mig at indsætte en tegning, der viser hvordan man beskære dit træ, så jeg vil foreslå dig at gå på biblioteket og her låne bøger om beskæring. Eller du kan bare nøjes med nogle få kopier af de sider du finder bedst...

Bøger om beskæring skrevet af bl. a Jørgen Vilstrup kan jeg hel klart anbefale også selv om de er af ældre dato.

Nyt svar til emnet »Beskæring af gammelt blommetræ.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Beskæring af gammelt blommetræ.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider