Forum

Dild

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Albertsen, 1. juli 2005 kl. 11.31

Jeg har en meget imponerende dildplante – kan jeg undgå at den går i frø?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 1. juli 2005 kl. 18.18

Kære Tina det dog et gevaldig afvekslende spørgsmål, et rigtig solstrålespørgsmål. Du oplever nok aldrig nogen som ønsker gode råd om hvordan vi slipper af med Dild som "ukrudt". Nogle slags Dild har frøstande. De kan så sig selv, men ikke rækkevis – og de skuffes nok ned som ukrudt. Det er synd for det er vel den mildeste og mest velsmagende krydderurt vi ønsker os. Den skal jævnlig fornyes, den dør. Dør den ikke er den let at hive op af jorden – og så dør den omgående.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 1. juli 2005 kl. 18.22

Undskyld Tina. Jeg blev meget imponeret af dit spørgsmål. Klip frøstandet af og reste vokser videre – så længe den vare.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 11. juli 2005 kl. 17.17

Kære Tina Albertsen. Jeg har et par enkelte dildplanter – som jeg har sået i en stor potte for at slippe for snegle m.m.m. Jeg har købt en sort (slags) som breder sig i bredden og ikke specielt i højden. Det vil sige at man skal sørge for at tage topskuddene hele tiden og den laver til gengæld ikke frøstande. D.v.s. jeg har frisk dild hele sommeren og kun et sted – nemlig i potten.

Nyt svar til emnet »Dild«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dild

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider