Forum

Hvidløg med hvidløg eller?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 3. juli 2005 kl. 20.03

Hvad er det der sker med mine hvidløg?

se foto: www.odla.nu/album/showpic.php?aid=3255&uuid=jess&pid=30363
Det startede i sidste uge med som billedet viser, at der et godt stykke oppe af en af toppen pludselig kom en bule og dagen efter var der små "hvidløg" – og de vokser.

Siden da er der flere og flere af mine hvidløg der er begyndt at te sig på samme måde. Jeg tror at snart halvdelen af mine hvidløg har anlæg til det samme.

Hvad er det. – skal jeg høste hvidløgene nu eller skal jeg vente med det til hen i august eller senere, og kan men bruge disse "tophvidløg til noget.

Glad sommerhilsen fra jr

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 3. juli 2005 kl. 22.12

Hej,

Det er noget, der indimellem sker med "hårdnakkerne", dvs. de hvidløg, der har hårde stængler.

Jeg har også indimellem set det her i haven. De løg, der dannes på stænglen kan udmærket spises. Eftersom løget i jorden tilsyneladende ikke bliver mindre end sine naboer, kan du vælge at betragte de ekstra fed som en bonus.

Du kan også beslutte dig for, at du ikke bryder dig om det. Så skal du bare gemme løg, der ikke havde løg på stænglen til at sætte næste år. Der er mindre sandsynlighed for, at de vil udvise denne adfærd.

Du kan se et eksempel på det samme her hos os: www.gourmethaven.dk/groensager/allium/hvidloeg/hvidloeg-i.html

Velbekomme!

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 4. juli 2005 kl. 22.28

Hej Brian

Tak for et hurtigt og fyldestgørende svar.

Glad sommer til dig
jr

Nyt svar til emnet »Hvidløg med hvidløg eller?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvidløg med hvidløg eller?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider