Forum

Bionet over kål

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 25. juli 2021 kl. 18.42

Hvornår kan jeg fjerne bionettet over min kål? Den er så flot, jeg vil nødig have, at det bliver ædt op af sommerfuglelarver, men på den anden side vil jeg gerne nyde synet af den

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 25. juli 2021 kl. 23.03

Hej Mette.

Jeg kan godt forstå at du er lidt i tvivl om det, men jeg har fundet dette, citat :
Nettet skal være over kålen lige fra, de plantes eller spirer frem om foråret, og til du høster kålen i efteråret.
Jeg selv dyrker ikke kål af flere grunde. Dog sker det at jeg dyrker grønkål, men ellers ikke. Da jeg har erfaret at kål er en vanskelig plante, der også fylder meget i en lille køkkenhave...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 26. juli 2021 kl. 8.50

Hej Mette Lund

Måske kan det være interessant for dig at vide lidt mere om kålsommerfuglenes biologi.

I Havenyt's arkiv under emnet Skadedyr og Plantesygdomme er der gode beskrivelser for både lille og stor kålsommerfugl & der er så også forklaringen på, at det er klogt at lade bionettet være hvor det er.

Der er en lang række søgekriterier - men ved at bruge ordet "kål" dukker der mindre end 15 forslag op - og derimellem er det et at finde lige præcist de to, som du gerne vil undgå i dine kål.

Venlig hilsen
Lone

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 26. juli 2021 kl. 17.17

Tak for svarene. Det ser ud til at jeg må beholde bionettet over. Indtil nu ser mine palmekål og savoykål ud til at gå nogenlunde fri af insektangreb

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 26. juli 2021 kl. 17.17

Tak for svarene. Det ser ud til at jeg må beholde bionettet over. Indtil nu ser mine palmekål og savoykål ud til at gå nogenlunde fri af insektangreb

Nyt svar til emnet »Bionet over kål«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Bionet over kål

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider