Forum

Squash rådner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Falkenberg, 28. juni 2022 kl. 19.37

Jeg har sat fire squashplanter i mit højbed, og de ser ud til at stortrives. Masser af blomster og squash. Dog rådner en del af dem ude i spidsen, før de bliver store. Hvad skyldes dette?

Ps: jeg fjerner blomsten fra squashen, når blomsten begynder at visne. Det har jeg ladet mig fortælle, man kan gøre for netop at undgå at squashen rådner.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. juni 2022 kl. 22.50

Hej Rasmus

Jeg undrer mig over at i fjerner blomsten da jeg vil mene at man såre frugten og faren for at den rådner er stor. Jeg har ikke praktiserede det med at fjerne blomsten , men har også haft nogle få stykker, der er rådnet for mig. Derimod har jeg haft problemer med vinbjergsnegle, der åd mine spæde squash planter....

I denne tråd www.havenyt.dk/forum/koekkenhaven/1399.html jeg se at problemet har været oppe og vende og her anbefaler man at fjerne blomsten, men det nævnes også at kulde kan være en årsag til rådne frugter på squash. Jeg kan ikke hjælpe dig nærmere ....

Nyt svar til emnet »Squash rådner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Squash rådner

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider