Forum

Squash

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 24. juli 2022 kl. 17.04

Hej. Ved råd, plukkede jeg blomsten af den aller første frugt som planten satte.. Den er nu død og helt gul?. Jeg er og nervøs for de næste frugter, ? Hvad gør jeg for dem så de har de bedste betingelser?..

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. juli 2022 kl. 22.55

Hej Helene .

Jeg tror ikke at man skal fjerne blomsten selvom mange herinde anbefaler det. Jeg kunne forestille mig at det gøre frugterne mere sårbare for råd, da vand og bakterier nemmere trækker ind i frugten . . En erhvervs avler ville hellere ikke gå og fjerne blomsterne på sine squash, hvis han har flere hektar squash...ok ved godt at han som regel sprøjter sig fra problemet.
Jeg tror at årsagen til at nogle frugter rådner enten skyldes kulde, insektangreb eller at frugten ikke er bestøvet. Jeg har selv oplevet at nogle af mine squashs frugter rådnede, men ikke dem alle sammen og jeg har aldrig fjernet blomsterne . Prøv at gøre det at du lader blomsten sidde, at du fjerner de angrebne frugter med det samme og ellers ligger mærke til hvordan frugterne bliver fremover...Det kunne være sjov at vide om det gøre en forskel ..

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 24. juli 2022 kl. 23.05

Mange tak. Hvorfor har jeg ikke selv tænkte at den dårlige skulle fjernes? Det går jeg ud og gør asap. Jeg prøver lade de andre blomster sidde, men kan jo os se at nogle falder af af sig selv også selvom de stadigt ser "friske og spændstig ud"?..

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. juli 2022 kl. 19.19

Det samme har jeg også observeret hos mine squashs frugter.
Nu bliver det spændende om vi får problemer med dem da metologerne lover kolde nætter. Dvs hel ned til 5 plusgrader nogle steder i Jylland. Det må være noget af et chok for mange planter..
Her på Sjælland skulle det ikke blive knap så koldt.

Nyt svar til emnet »Squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Squash

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider