Forum

Neutralisere syre i æbler?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nicholas D., 13. september 2022 kl. 19.32

Jeg elsker æbler! og vi har mange tæer i haven. men da jeg "Faldt i den store æblegryde" som barn, kan jeg ikke tåle syren i æbler, bare et glas æblejuice og jeg får ondt i maven.

Jeg tænkte på, kan man neutralisere æblesyre lige som man kan med oxal-syre i rabarber?

Kunne godt tænke mig at henkoge en masse æblegrød, men hvad er det værd hvis jeg ikke kan spise det.

Mvh. Nicholas

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. september 2022 kl. 20.02

Der er sikkert mange mennesker som ikke tåler æblesyren , men som elsker æbler . Jeg har forsøgt at google dit spørgsmål og er kommet frem til noget, der hedder dobbelt salt. Dette bruges i vinfremstilling, men om det kan bruges i dit sammenhæng kan jeg ikke få oplyst . Når man snakker syre tænker de fleste at kalk burde være et oplagt middel hertil, men det fjerner bare ikke æblesyre, jvf denne hjemmeside, hvor dobbelt salt også forhandles

hjemmeproduktion.dk/shop/acidex-vinoferm-dobbeltsalt-441p.html?CookieConsentChanged=1

Nyt svar til emnet »Neutralisere syre i æbler?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Neutralisere syre i æbler?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider