Forum

Squash

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 7. juni 2023 kl. 10.50

Hejsa

Hjælp. Jeg har for ca 10 år siden dyrket forskellige squash, som gav stort udbytte. Lige siden har jeg dyrket forskellige squashplanter, og alle sammen giver måske en enkelt squash, og ellers kun hanblomster. jeg har forsøgt forskellige måder og steder at dyrke planterne på men stadig m samme sparsomme resultat.
Jeg køber hver år nye frø, de kommer fint frem og bliver til store planter, som jeg sætter på friland først i juni. !!!

Feks har jeg forsøgt dyrkning på kompostbunke, tørre steder, i go havejord og har hverken givet for meget eller lidt vand( efter min mening)samt bla hestemøg/ tang som gødning.
Jeg ved,det må være mig, der gør noget forkert.

Så gode råd ønskes til en kommende forhåbentlig go høst i år. På forhånd tak for svar.

Vh Benedikte

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. juni 2023 kl. 16.33

Hej Benedikte.

Det lyder mærkeligt at du intet får ud af dem, men jegj ved fra min egen erfaring at de godt kan volde vanskeligheder, især hvis de kommer ud for tidligt og i år hvor vi har haft kolde nætter og meget tørre dagtimer har det hos mig givet nogle små forkrøblede planter
Hvor det med stor sandsynlighed nok skyldes kulde og vandmangel
Hvad årsagen til at dine squash opfører sig som de gøre ved jeg ikke, men der ligger en dyrkning vejledning her på Havenyt. Måske at du kan finde svar herigennem.

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/agurk_graeskar_og_squash/80.html

Nyt svar til emnet »Squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Squash

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider