Forum

Noget om grokraft

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 10. marts 2024 kl. 13.37

Det kan da godt være, at det lige nu er pi...koldt og at det også sner lidt her til formiddag, men mine rabarber er fuldstændigt ligeglade. Ifølge deres kalender så er det altså forår nu.
Og det er egentlig ret fantastisk, for mine planter er efterhånden mere end 50 år gamle og jeg drukner nærmest i rabarber år efter år.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Terkildsen, 10. marts 2024 kl. 22.13

Ser godt ud Gert. Mine er også på vej, omend ikke så langt fremme som dine.
Mine er gravet op i min barndomshave, og er ved at vokse til på 2.år. Det er imponerende, at de efter en omplantning bare vokser upåvirkede derudaf. Om de er 50 år ved jeg ikke. Jeg er 45 og de har altid stået det samme sted gennem hele min barndom. Rabarber er en imponerende fighter-plante :D

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. marts 2024 kl. 13.31

Jeg har desværre ikke held med rabarberplanter.
Vi har lerjord, som er forbedret med humus gennem mange år, men der er skygge fra høje træer. Er det derfor de ikke vil gro?
Ingeborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 11. marts 2024 kl. 17.25

Ingeborg, kan der være tørt ved rabarberne om sommeren?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. marts 2024 kl. 17.28

Tak for svaret. Jeg tænker mere at der er for megen skygge. Jeg synes at der er ret fugtig jord. Kan rabarber gro i spande?
Ingeborg

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. marts 2024 kl. 20.48

Hej Gert.

Mine rabarber lider lidt efter at have været plantet for tæt om ad vores hække. Men da jeg satte den ca 1 meter fra hækken i sin tid, da hækken var ung regnede jeg ikke at det var et problem , der kunne få følger med tiden. Men der er ingen tvivl om at hækken drikker alt vandet og det kan ses på rabarberne. Men da vi ofte får tilbud om en masse rabarber fra min mors haver har jeg ikke planer om at flytte den.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 25. marts 2024 kl. 5.04

Jeg har rabarber to steder i haven - dels i solen og dels ca. 1,5 meter fra et stort bøgetræ (flere planter). De trives begge steder. Jorden er også god der. Jeg gøder dem med kompost, men tror ikke det spiller så stor en rolle. I sommeren 2018, der jo var så tør, var det tydeligt, at planterne led under det.
For 3 år siden fremspirede en meget ihærdig rabarber midt i et rosenbed, hvor jeg gøder med kompost og alm. rosengødning. Den er ustyrlig og kommer igen og igen.

Venlig hilsen
Marie Louise

Nyt svar til emnet »Noget om grokraft«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Noget om grokraft

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider