Skrevet af: Sanne Damm, 19. juli 2025 kl. 20.21
Jeg købte nogle hindbær hos en sød dame, som sagde jeg skulle klippe dem ned hvis de blev kedelige. Har prøvet at google lidt, men uden held.
Skal jeg klippe dem ned og hvor skal jeg så helst placere dem? I eller uden potte?
Vh Sanne
Skrevet af: Søren Duun, 19. juli 2025 kl. 22.21
Hej Sanne.
Når man tager aflægger af hindbær skal man helst tage dem om foråret eller om efteråret. Det er et rigtig dum tidspunkt at grave dem op. Nu skal jeg ikke være mere hellig end at jeg godt tør indrømme at jeg for ca 14 dage siden blev tilbudt nogle gule hindbær af en ældre dame i nabolaget og har derfor nogle stående, der ligner dine. De skal have meget vand, hvis de skal overleve.
Nu er jeg så heldig at jeg kan få nogle flere af dem senere på året.
Og hun er lykkelig over at komme af med dem.
Skrevet af: Sanne Damm, 20. juli 2025 kl. 11.28
Hej Søren. Nej er nok ikke det bedste tidspunkt 😥 Jeg har sat dem på nordsiden i skygge, og klippet dem ned som hun sagde, så må jeg se.
Heldige dig med adgang til de gule hindbær☺️ er lidt misundelig 😅
Skrevet af: Sanne Damm, 20. juli 2025 kl. 11.28
Hej Søren. Nej er nok ikke det bedste tidspunkt 😥 Jeg har sat dem på nordsiden i skygge, og klippet dem ned som hun sagde, så må jeg se.
Heldige dig med adgang til de gule hindbær☺️ er lidt misundelig 😅
Skrevet af: Søren Duun, 27. juli 2025 kl. 0.32
Hej Sanne.
Jeg fik nogle røde hindbær af min mor for ca 2 måneder siden og disse hindbær havde ingen sideskud eller anlæg til det da jeg plantede dem. Men da jeg har været i gang med at fjerne skvalderkål i bedet opdaget jeg at disse hindbærplanter sagtens kan finde på at sætte nye sideskud . aligevel.
Jeg fik nemlig hevet en op i forbindelse med min ukrudt Bekæmpelse og så to nye fine hvide skud.
Så måske skal du bare lade dine hindbær stå i to sæsoner indtil du kan se sideskud. Så er du også sikker på at dine planter vil give hindbær fremover.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Kedelige hindbær