Forum

Brombær eller hindbær?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Dam Hansen, 17. oktober 2025 kl. 23.03

Jeg rydder et tilgroet hjørne med diverse buske bla. brombær og hindbær. Jeg har 2 planter, som jeg ikke kan vurdere, om de er brombær eller hindbær. Kan nogen hjælpe?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. oktober 2025 kl. 8.54

Hej Bente.

Du har ret i at de kan være lidt svære at skelne fra hinanden, men jeg er næsten 100 procent sikker på at den du har taget et billede af er brombær. Jeg mener at have erfaret at brombær har store og kraftige torne, hvor hindbær næsten ingen torne har. Ok en sort som sort hindbær, som jeg har i haven har torne som brombær og ligner den meget. Dog er dens grene lysegrå og nemme at skelne fra eksempelvis vilde brombær....

Eller mener jeg også at bladene hos brombær er større og kraftigere end hos hindbær...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. oktober 2025 kl. 8.57

Ps.

Den på billedet ligner heller ikke en hindbær i væksten.da hindbær ofte er med enkelte skud og mere opretstående i væksten. Det er derfor med meget stor sandsynlighed i vild brombær du slås med her .

Nyt svar til emnet »Brombær eller hindbær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Brombær eller hindbær?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider