Skrevet af: Bente Dam Hansen, 31. juli 2026 kl. 15.57
Hej. Jeg har ryddet et hjørne med buske, tjørn, skvadderkål og forsytia og brombær, derfor har der ligget en presenning over det ryddede stykke jord i små 8 måneder. Presenningen er fjernet og stykket gravet igennem med håndkraft, stort arbejde skulle jeg hilse og sige. Alt - og der var meget - skvadderkål er væk, hvilket var hovedårsagen til, at jeg gik i gang. Til gengæld er der nu - efter at jordstykket var ligget uden presenning i ca. 3 måneder dukket dette ukrudt op, og det er ikke sådan lige at fjerne, fordi rødder ligger meget dybt, dybere en spadens højde. Plantens rødder er ikke traditionelle rødder, men en aflang hvid masse med små rødder vedhæftet, lidt a la blomsterløg. Hvem kender navn på dette ukrudt og har et godt fif til at fjerne det så godt det nu kan lade sig gøre?

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 7. august 2026 kl. 13.43
Det ligner snerlepileurt. Det er ikke nemt at slippe af med men det kan lykkes over nogle år hvid du er stædig med at luge alt væk over jorden. Det sammegælde hvis det er en elker anden snerle du har.....
Det ligner snerlepileurt. Det er ikke nemt at slippe af med men det kan lykkes over nogle år hvid du er stædig med at luge alt væk over jorden. Det sammegælde hvis det er en elker anden snerle du har.....
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ukrudt