Forum

Lilla gulerødder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Iben, 26. januar 2006 kl. 13.16

I galleriet på denne side: www.housewife.dk/haveleksikon.htm faldt jeg over lilla gulerødder, de hedder purple dragon. Jeg synes at de er smadderflotte, men hvordan smager de?

Har også set et sted, at der findes røde og helt gule gulerødder, nogen der kan oplyse navne på disse sorter?

På forhånd tak!

MVH. Iben

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 26. januar 2006 kl. 13.44

Hejsa!

De gule hedder Yellowstone og Jaune Du Daubs, og de er en anelse sødere end de alm. orange. De hvide – Belgian White smager lidt specielt, De røde hedder Nutri Red. De lilla smager meget lig alm orange gulerødder, men de er lidt "blødere" i konsistensen...

jeg havde alle 4 (inkl. dragon) sidste år. min erfaring var at de gule og hvide giver godt, de lilla middel, og de røde fik jeg slet intet ud af før de gik i stok/blomst.

Håber du kan bruge svaret!

MVH Bjarne

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 26. januar 2006 kl. 13.44

De lilla smager herligt! Jeg er ikke den store fan af grøntsager, men lilla gulerødder smager sødt og er saftige, jeg kan kun anbefale dem!

De gule (og hvide) har jeg også prøvet, mine blev hårde, sødere end de orange, med en lidt mystisk smag, men absolut gode.

I den kommende sæson skal jeg KUN have mørkelilla.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 27. januar 2006 kl. 17.14

Tusinde tak for jeres svar. Så tror jeg at jeg springer ud i det, og køber nogen lilla gulerødder til min have, eller rettere sagt nogen frø :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janne, 30. januar 2006 kl. 10.13

Vi har kun prøvet at købe dem. Der syntes jeg ikke de var så gode. Der var ihvertfald ikke meget smag i. Men jeg har tænkt mig at prøve at så dem selv i år.

Nyt svar til emnet »Lilla gulerødder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Lilla gulerødder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider