Forum

Dværgkirsebær-Compact Stella?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 9. april 2006 kl. 17.38

Jeg er faldet over dette træ fra Bakkers katalog. Det lyder jo herligt med et kirsebærtræ, og så netop den dejlige sort stella, der ikke vokser op og kommer til at fylde det hele.

Men er der nogen der ved om det lever op til forventningerne? Er Bakker generelt værd at handle med?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 9. april 2006 kl. 22.17

Hej Johanne –
Ønsker ikke at kommentere hvad andre kan – men her i landet findes også kirsebær podet på dværgstammer – og endda sorter der er væsentligt bedre end "Stella", som er middel revnetilbøjelig.

I stedet vil jeg foreslå sorten Lapins, som er ganske lidt revnetilbøjelig – er i øvrigt fremkommet ved krydning af Stella og Van i 1984 – i Canada. Den modner sidst i juli – først i august.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 13. april 2006 kl. 13.53

Det gør mig ikke så meget hvis frugterne skulle revne for jeg kan godt lide smagen af stella, som jo også er selvbestøvende. Men det ville da være fint hvis man kunne få noget at vælge imellem og selv kunne tage ud i planteskolen og vælge. Vokser de podede sorter til højere end de ca. 3 meter som Bakker lover deres COmpact Stella gør?

Der er iøvrigt så vidt jeg kan se ikke tale om et almindeligt stella podet på dværgstamme, men en variant af den gamle sort
stella

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 20. april 2006 kl. 13.55

Stella er ikke en gammel sort!

Men jeg er enig med Boi
Lapins er også en god sort som også er selvbestøvende- den kan godt fås på lavere stammer – ellers må du bestøve.

Jeg ville gå til en DANSK planteskole (Ikke et plantecenter) og få ordentlig vejledning fra fagfolk om hvad der passer lige til dig.

Nyt svar til emnet »Dværgkirsebær-Compact Stella?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dværgkirsebær-Compact Stella?

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider