Forum

Artiskokker

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sanne Nielsen, 14. april 2006 kl. 17.41

Hvordan dyrker man artiskokker?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 15. april 2006 kl. 14.27

Hej Sanne
Jeg gør sådan: Sår dem inde i februar, prikler og prikler og når de er store og robuste og vejret er godt sætter jeg dem ud. Er sommeren rar, så får jeg mange, ellers få. Det er lykkedes mig at overvintre planterne en eller to gange ud af 15 år, så det prøver jeg slet ikke på mere.

Planteskolen har en sort der er skulle være robust, dem har jeg også haft købt i dyre domme, men nej, de bukkede også under. Desuden var det små frugter med meget stikkende blade.

mvh Carina

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Nielsen, 7. maj 2006 kl. 9.08

Hej Carina.

Tak for dit bud på artiskokkerne. Jeg har sået og der er kommet 12 flotte små planter ud af en frøpakke, så det e jo godt. Nu skal jeg bare have dem pottet om til større potter og så skal de ud i drivhuset.

Hilsen Sanne

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Nielsen, 18. august 2006 kl. 9.32

Hej Carina.

Jeg fik 9 planter som varierer fra et par små, nogle i mellem str. og så et stort eksemplar. Hvornår skal de sætte blomster? hvad har du gjort for at få dem til at overvintre, det kræver jo noget plads.

Hilsen Sanne

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 18. august 2006 kl. 16.42

Hej Sanne
Du skulle da gerne have blomster (frugter) nu, men de kan da drille. Som sagt overvintrer jeg dem ikke mere, da de fleste går ud. Men det er lykkedes for mig ved at sætte en omvendt spand med mange huller i over planten. Men spanden skal først på, når frosten er der, så er det de smutter for mig om foråret, jeg tror spanden skal på om natten og af om dagen – men jeg bor også i det barske nordjylland, det er sikkert lettere på fyn
Hilsen Carina

Nyt svar til emnet »Artiskokker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Artiskokker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider