Forum

Jungleagurk (Melothria Scabra)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 8. maj 2006 kl. 17.21

Er der nogen, der har erfaring med at dyrke jungleagurk (Melothria Scabra)? Jeg forstår ikke, hvorfor min plante ikke sætter nogen blomster. Den får masser af lys og varme (står indendørs) og gror forrygende i en potte på 23 cm. Den har nu ca. 30 blade, men ingen blomster. Gør jeg noget forkert, eller skal man blot vente ualmindelig lang tid før denne plante sætter blomster?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke, 19. juli 2007 kl. 15.43

Jeg har selv en jungleagurk i mit drivhus i år, men har ingen erfaring med dem. Jeg vil anbefale dig at kontakte gartneri Toftegaard, som sælger planterne. De er som regel meget hjælpsomme og ved en masse om drivhusvækster.

Vibeke

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke, 19. juli 2007 kl. 15.52

Endnu et svar til Patrick: Du får lige adressen på Gartneri Toftegårds hjemmeside, for de var ikke så nemme at finde på nettet, som jeg troede: www.gartneri-toftegaard.dk
Min jungleagurk blomstrer og sætter masser af frugter, men frugterne vokser ikke, og indimellem visner flere af bladene, så jeg har også lidt vrøvl med den.

Nyt svar til emnet »Jungleagurk (Melothria Scabra)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jungleagurk (Melothria Scabra)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider