Forum

Dårlige radiser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Brink, 12. juli 2006 kl. 23.46

Det er første gang, jeg har prøvet at så radiser, og de er også kommet fint op (selvom de er sået lige lovlig tæt). Problemet er imidlertid, at på dem, der har fået en nogenlunde brugbar størrelse, er der nogle lidt svampede / ujævne pletter, som ikke får dem til at se særlig appetitlige ud. Er der nogen, der ved, hvad det kan være? Og eventuelt hvad jeg kan gøre for at få fine radiser?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 13. juli 2006 kl. 8.29

Det har vi også haft på andet hold radiser i år. Ved gennemskæring var der intet at se på radisen, så vi har altså bare skrabet det af og er ikke døde af det endnu. :)

Jeg ved ikke om det har nogen sammenhæng, men der var intet på første hold radiser, og der havde vi ikke jorddækket omkring rækken. På andet hold radiser havde vi, for at undgå jordlopper, dækket til med græsafklip omkring radiserne, hvilket medførte at jorden var fugtig i længere tid. Måske det er årsagen.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 17. juli 2006 kl. 18.01

Du har ikke vandet dem tilstrækkeligt -de trives bedst i lerholdig jord og dækning kan jeg ikke anbefale.

Mine har 4 blade og er brugbare efter ca. 4 uger i højsæsonen. Min jord er som beton for nuværende.

Lilium

Nyt svar til emnet »Dårlige radiser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Dårlige radiser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider