Forum

Hjælp ang. anvendelse af krydderurter?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annie, 17. juli 2006 kl. 13.45

Hejsa.

jeg har fået en del krydderurter og nu vil jeg høre om der er nogle der kan fortælle mig hvordan de anvendes.

det drejer sig om gingko tempeltræ, anisisop, citrongræs og lakridsrod.

hvis der er nogle der kan fortælle mig om evt. formering også, specielt af gingko og lakridsrod vil jeg blive meget glad.

mvh annie

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 17. juli 2006 kl. 14.19

Gingko tempeltræ er da ikke en krydderurt? – jeg mener det er et træ der oven i købet bliver temmelig stort...

Anisisop og citrongræs bruges i madlavningen. Citrongræs bruges især til asiatiske retter. Anisisop kan med fordel bruges i brød og kager, men ellers har jeg ingen forslag.

Lakridsrod gik vi og tyggede på som børn, det styrker tandkødet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 18. juli 2006 kl. 10.19

Anisisop kan med fordel dækkes med klar Brøndums og bruges til en dejlig kryddersnaps. Lad bladene trække en uges tid og filtrer derefter på flaske igennem et kaffe filter. Fortynd med 8–10 dele klar Brøndums pr. del essens.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annie, 19. juli 2006 kl. 18.16

Hey tak for hjælpen :-)

det med gingko og lakridsrod var om nogen ved hvad man gør med dem, altså hvordan og hvornår skal de "forarbejdes" osv...

mvh
annie

Nyt svar til emnet »Hjælp ang. anvendelse af krydderurter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hjælp ang. anvendelse af krydderurter?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider