Forum

Gourgette

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 25. juli 2006 kl. 12.30

Kan man fryse gourgetter, og hvis hvordan?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 25. juli 2006 kl. 12.53

Så vidt jeg har erfaret, så bliver squash (gourgette på fransk, går jeg ud fra?) kedelige hvis de fryses hele. Men du kan sagtens rive dem og fryse dem revet (kan senere bruges til kage og kødretter) eller du kan skære dem i tommetykke skiver og blanchere dem (3 minutter i kogende vand, har jeg læst mig til), hvorefter de kan fryses.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Iversen, 27. juli 2006 kl. 23.57

Har du selv prøvet at rive dem rå, fryse dem og brugt dem i kage efter optøning. Jeg har ret mange, og det ville være dejligt hvis det kunne lade sig gøre. Jeg er bare bange for, at det bliver en splattet masse efter optøning.

De er gode til at skære i kvarte skiver, riste og derefter fryse, så er de lige til at komme i en sammenkogt ret.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 28. juli 2006 kl. 6.26

Ja, min frue er danmarksmester i squashkage, og hun river dem altid og fryser dem. :)

Dit forslag med at riste dem som små kvarte og fryse dem, lyder også spændende. Det kunne være man skulle prøve det.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Iversen, 28. juli 2006 kl. 22.35

Tak for svaret, er gået i gang med rivejernet, jeg er også ret god til squashkage.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 29. juli 2006 kl. 0.00

Jamen squash behøves bare skæres i tern og fryses, så er de gode til alt, der skal blendes – og altså også til kager, selvom jeg synes kager let bliver noget vådt noget af frosne squash, der er græskar bedre.

Min blendede squash suppe af frosne squash:

Groftrevet rodselleri, løg, rød chili, ingefær, hvidløg svitses i olie med timian og provence-krydderier. Så tilsættes frosne squash, laurbær, bouillon, det koger igennem 10 min, evt. med flere krydderier. Halvdelen eller mere blendes og serveres rygende varmt med parmesandrys over og brød til.

Nyt svar til emnet »Gourgette«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gourgette

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider