Forum

Hindbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Bigum, 27. august 2006 kl. 17.25

Hej, Jeg ved at sommer hindbærrene skal skæres helt ned efter plukning. Jeg kan også se, at man kan klippe de nye skud ned, hvis de bliver for lange. Det er nogle af mine blevet, over 2 meter tror jeg. Hvor langt kan man klippe ned, og sætter den nye skud der fra hvor man klipper?

Mvh Inge

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 27. august 2006 kl. 18.52

Det er jo kun de grene der har båret frugt du skal klippe helt ned. De nye skud skal du ikke klippe for langt tilbage, kun ned til den højde du vil have dem.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Bigum, 27. august 2006 kl. 21.05

Tak for svaret. Ja, jeg ved godt at de nye skud ikke skal klippes ned, det er også derfor jeg er i tvivl om jeg skal klippe de to der er så lange, at de nu gror vandret langs snoren. For hvis der ikke kommer nye skud når jeg klipper dm ned til f.eks 1, 60, kommer der måske ike bær på?.

VH Inge

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 28. august 2006 kl. 9.33

Klip du dem bare ned til 1,60, der skal nok komme masser af bær på. Jeg klipper også mine nye skud der er alt for lange lidt, ellers vælter de bare og knækker her i efteråret.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Hindbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hindbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider