Forum

Hvilke blommetræer kan anbefales?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 10. oktober 2006 kl. 11.14

Jeg vil gerne have 2 blommetræer – en sort til syltning og en til spise direkte fra træ. Kan I anbefale 2 sorter?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 10. oktober 2006 kl. 19.57

Jeg kan anbefale:
til spisning direkte fra træet: Opal
til sylting: Italiensk sveskeblomme

Andre sorter kan dog også anvendes til begge formål!

Hilsen John.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 10. oktober 2006 kl. 21.14

Hej Lars. Jeg har eet blommetræ med tre forskellige slags på. De to slags John nævner priorierer jeg højt – men det gør honningbierne ikke, de sover sig simpelthen fra bestøvningen, den er også meget tidlig. Men humlebierne er på vingerne, mest for at finde gamle musereder i jorden til at bo i, tidligt i marts md. Så mine blommer gav ikke tyve frugter i år. Surt.

Det er selvfølgeligt muligt at bestøve blomsterne. med f.x en lille mårhårspensel e.l. håp

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 17. april 2010 kl. 23.23

Jeg har besluttet mig for at købe endu et blommetræ - jeg har et Reine Claude Ouillins - plantet sidste år.
Jeg ved at netop dette er kraftigt i vækst.

Jeg har nu kig på enten Opal eller Victoria men er meget i tvivl om valget.

Det skal stå forholdsvis tæt på Reine Clauden (2. meter derfra) og må derfor ikke blive for stort/bredt.

Hvad kan i anbefale?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 18. april 2010 kl. 0.28

Jefferson er en rigtig lækker blomme, men den modner sent og er noget ustabil i udbyttet. Ellers holder jeg meget af Early Rivers.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. april 2010 kl. 9.30

Opal blommetræet giver et meget stort udbytte som smager rigtig godt. Træet bliver stort, på fotoet er det ca. 20 år gammelt.

Nyt svar til emnet »Hvilke blommetræer kan anbefales?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvilke blommetræer kan anbefales?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider