Forum

Cherry eller blommetomat.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 19. februar 2007 kl. 19.19

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har erfaring med en virkelig god cherry eller blommetomat til FRILAND. Hvor kan jeg få fat på dem?

Hilsen Lone

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 20. februar 2007 kl. 8.56

Hej Lone

For år tilbage fik jeg en enkelt Cherrytomat til frøformering. Fik afvide, at den hedder "kryddertomat" og jeg har haft megen glæde af den på "friland", det vil sige jeg dyrker den i kapilærkasser med plantesække.

På friland havde jeg sidste år 6 planter. Kryddertomatplanten vokser sig virkelig stor og sætter rigtigt mange sideskud. Man skal være lidt efter den med sideskudene. Af frugter blev det til så utalligt mange, at naboer – venner og familie også fik glæde af dem over hele sommeren. Til sidst kunne jeg ikke følge med længere og forsøgte at lave pure ud af dem. Det lykkedes og smager super i forskellige retter med tomat.

Desværre kan jeg ikke oplyse dig om en forhandler, måske kan en anden være behjælpelig med det, men ellers har jeg nogle frø tilbage jeg gerne vil sende til dig.

Venlig hilsen Jeanet

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 20. februar 2007 kl. 9.39

Hej Jeanet.

Den lyder da til at være rigtig fin. Jeg vil da meget gerne have nogle frø af dig. Hvordan gør vi rent praktisk? Skal jeg sende en frakeret til dig! Hvornår skal jeg forkultivere den.

Venlig hilsen Lone

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 21. februar 2007 kl. 8.39

Hej igen.

Du kan evt. medsende din mailadresse i nyt indlæg.

Jeg sår frøene sidst i marts eller først i april.

Venlig hilsen Jeanet

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 21. februar 2007 kl. 10.06

Hej Jeanet.

Mailadressen er lone@schneiders.dk

Venlig hilsen Lone

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 21. februar 2007 kl. 11.38

Hej Lone.

Har sendt dig en mail og sender frøene til dig, når jeg ved hvortil.

Venlig hilsen Jeanet

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jensen, 2. juni 2007 kl. 21.34

Hej nogle siger at nogle sorter af tomater skal man nive nye skud af ved hovedstænglen, og andre skal man ikke. Nogle der ved om man skal nive skud af ved blommetomat?

Hilsen Johnny

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. juni 2007 kl. 7.49

Alle tomater undtagen busktomater skal nives, d.v.s. alle siddeskud skal fjernes.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jensen, 3. juni 2007 kl. 10.29

Hej Svend,

Tak for svaret. Jeg formoder ikke at blommetomaten er en busktomat, men hvordan ved man om man har fået fat i en busk tomat? Det er måske sjældent de står et sted som havecenteret i BAUHAUS

Johnny

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jensen, 8. juli 2007 kl. 9.48

Jeg har nogle små hvide prikker på mine kartofler. Er det skimmel eller bare naturligt at de er der. Håber nogle kan besvare mit spørgsmål.

Nyt svar til emnet »Cherry eller blommetomat.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Cherry eller blommetomat.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider