Forum

Europaller til kompostbeholder?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 6. april 2007 kl. 22.12

Hej
Er der nogen der ved om Euro-paller er trykimprægnerede? Jeg spørger fordi jeg overvejer at bruge nogle europaller vi har liggende til at bygge en kompostbeholder af. Og jeg vil ikke have at materialet er trykimprægneret da komposten bla. skal bruges i køkkenhaven.

Mvh. Maria

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 7. april 2007 kl. 10.38

Du må da kunne se det på træet om det er trykimprægneret. Ellers så prøv at se på jeres lokale genbrugsplads om de sælger hurtig-kompost beholder. Vores her på Sydfyn sælger dem til kr. 200, det er meget billigt og de er rigtig gode.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 7. april 2007 kl. 17.39

Hej Maria
Paller er ikke imprægnerede og derfor holder de normalt heller ikke særlig længe, fordelen er at de er til at få fat i uden penge, så kør du bare videre, du skal bare regne med at de skal skiftes med jævne mellemrum, men det kan så gøres, når bunken skal stikkes om eller flyttes.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria, 9. april 2007 kl. 23.45

Tak for jeres svar. Jeg tør godt bruge pallerne nu. Men hvad skal man kigge efter hvis man skal se om træ er trykimprægneret, for alt trykimprægneret træ er jo ikke nødvendigvis grønt? på vores genbrugsplads er kompstbeholdere i træ desværre ret dyre.

Mvh. Maria

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 10. april 2007 kl. 10.02

Jeg syntes man kan se om træet er natur eller behandlet. Den kompostbeholder jeg skriver om er af plastic. Det er den slags der gør at du hvert forår og efterår har god kompost, da de omsættes hurtigt i den.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Europaller til kompostbeholder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Europaller til kompostbeholder?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider