Forum

Gul løg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kesrtin RRasmussen, 9. april 2007 kl. 14.47

Jeg har i flere år dyrket almindelig gul løg. De gror fint og står indtil efteråret, hvor det grønne er visnet ned. Alligevel er de fleste løg jeg høster meget små. Hvad kan det skyldes? Hvordan får jeg store, flotte gule løg?

Hilsen K. Rasmussen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 9. april 2007 kl. 15.14

Hej Kerstin

Jeg dyrker hvert år Rødløg og Hvidløg, og min erfaring er: har vi en tør sommer som sidste år, med meget lidt vand, ja så bliver Rødløgene små, men Hvidløgene danner fed og bliver store. Har vi en våd sommer, så er det lige omvendt, så bliver mine Rødløg kæmpe store og mine hvidløg meget små. Så min erfaring er af alm. løg skal have vand når vi har en tør sommer, så skal de nok blive store.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 11. april 2007 kl. 9.41

Hej K. Rasmussen
Vand er selvfølgelig rigtig vigtig for løgenes vækst -
men de forskellige sorter af gule løg udvikler sig til meget forskellig størrelse, selv om de har samme væsktbetingelser.

Der står som regel på stikløgenes indpakning, hvilken størrelse, man kan forvente – og de samme oplysninger på frøposen, hvis du foretrækker at dyrke helt fra frøstadiet.

Det er også vigtigt at finde ud af, om der er forhold i jordbunden, som ikke er de bedste for løgdyrkning.

Er der den næring, som løgene har brug for og kan løgenes rødder komme frem til næringen?

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Gul løg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gul løg

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider